skip to Main Content
051-696-303 info@primus-vadbe.si

Pink Panterjeve jutranje prigode :)

10 MINUT ZA DAN, POLN ENERGIJE

Ko se zjutraj prebudite, bi za začetek verjetno budilko najrajši vrgli skozi okno. Tako kot Pink Panter, kajne? 😉

Haha, ste se malce nasmejali? No, zdaj, ko ste že boljše volje, pa vam lahko predstavimo 10 minutni jutranji trik, ki čisto zares spremeni počutje celega dne. Reče se mu raztezanje!

Zakaj ravno raztezanje?

  • Nežno in učinkovito prebudi telo.
  • Vam ne pobere vse energije (in časa) že zjutraj.
  • Mišice in sklepi so zjutraj lenobni. Ko jih raztegnete in razgibate, telo pripravite na nov dan, izboljšate prekrvavitev, poženete metabolizem in izboljšate držo.
  • Nekaj najslabšega, kar lahko storite (tudi nam se to zgodi, priznamo) je, da se iz ležečega položaja (spanje) takoj spravite v sedečega (avto, pisarna) in tam tudi cel dan ostanete. To je najboljši recept za hudo zakrčene mišice. Že zgolj 10 minut jutranjega raztezanja popolnoma spremeni dopoldansko počutje.
  • Med raztezanjem ste mirni, v telesu pa se ne dviguje raven kortizola (stresnega hormona), ki vam že navsezgodaj zjutraj povzroča boleč želodec in tresoče roke. Eh, pustite tiste jutranje maile, raje se raztegnite in se v stilu pripravite na nov dan.
  • Tako majhna navada, kot je jutranje raztezanje, lahko močno izboljša stanja, kot so bolečine v križu, pritisk v trebuhu in zategnjene mišice nog.
  • Pozitiven psihološki učinek: takoj boste imeli občutek, da ste naredili nekaj zase in avtomatsko boste želeli to vzdrževati, zaradi česar boste verjetno (vsaj po naših izkušnjah) bolj skrbno izbirali tudi hrano in se večkrat odločili za gibanje.
  • Ali veste, da večina bolečin v telesu; nepravilna drža in celo poškodbe izvirajo iz pretirano zakrčenih mišic, ki za seboj potegnejo napačno držo? Gibljivost je res ključna za dobro počutje.

Saj veste, kako pravijo: »Po jutru se dan pozna«.

 

PREPROSTE VAJE ZA JUTRANJE RAZTEZANJE

Najprej – nismo si vsi enaki in vsakomur bodo morda povšeči nekoliko drugačne vaje za raztezanje. Prilagodite si jih svojim zmožnostim in stopnji gibljivosti. Sčasoma jih boste lahko nadgrajevali in priredili, kolikor vas je volja. Samo vztrajajte.

Pa še eno prošnjo imamo za vas – če boste redno izvajali jutranje raztezne vaje, nam lepo prosim pošljite sporočilo/e-mail, kako vam gre, kako se počutite in kakšne spremembe opažate. Na voljo smo vam tudi za vsa vprašanja in dodatne ideje. 🙂

 

Raztezanje od glave do peta (vaje)

Poleg kratkih navodil najdete spodaj fotografije o pravilnem izvajanju posameznih razteznih vaj.

 

1. Začnite nežno, sproščeno. Zaokrožite z rameni, glavo, boki, zapestji, koleni in gležnji. Minuta do dve bosta dovolj, da telo nežno prebudite.

 

2. Raztegnite okončine (roke in noge) in raztege umirjeno zadržujte, dokler ne opazite, da se je zategujoč občutek v mišicah nekoliko sprostil.

 

3. Dobro raztegnite stranski del trupa, ki je pogosto zelo tog.

 

4. Usedite se in nadaljujte raztezanje z vajami: otrok, mačka (odpra in zaprta), kobra, strešica, metuljček.

 

5. Dokončajte raztezanje s sedečimi vajami za razteg hrbta in nog.

 

 

Back To Top