skip to Main Content
051-696-303 info@primus-vadbe.si

Bolečine v hrbtu spremljajo človeka najverjetneje od začetka njegovega razvoja vse do danes.

Vzroki za težave s hrbtenico

Bolečine v hrbtenici so cena človeške evolucije. Prehod iz četveronožne hoje v pokončno držo je namreč pomenil breme za hrbtenico. Sodobni način življenja je glavni vzrok, da je naša hrbtenica nenehno obremenjena, se napreza in trpi. Različni dejavniki, kot so nepravilno sedenje, premalo gibanja in ohlapne mišice pa povzročajo bolečine v ledvenem, prsnem ali vratnem delu hrbta.

Ortopedi menijo, da je več kot 90 % bolečin v križu pravzaprav posledica sprememb na medvretenčnih ploščicah. Vsakodnevno sedenje z leti povzroči vse ohlapnejše hrbtne mišice, ki sprva vodijo do bolečin, kasneje pa tudi do trajnih težav. Bolečine so posledica nezdravega načina življenja z veliko sedenja v službi, v prostem času, preživetim za računalnikom in v avtu. Obenem na težave s hrbtenico vplivajo tudi nosečnost, porod, nepravilne športne dejavnosti s prevelikimi obremenitvami in seveda stres in psihična napetost. Če k temu prištejemo še pomanjkanje telesne aktivnosti, so težave s hrbtenico kmalu del našega vsakdana.

 

Pravilno zasnovana vadba odpravlja bolečine

Vaje za zdravo hrbtenico so pripravljene kot del preventivnega programa, lahko pa pomagajo omiliti ali popolnoma odpraviti tudi že nastale težave. Vsekakor je pri oboleli hrbtenici potrebna posebna previdnost in pazljivost. Če imate s hrbtenico resne težave, vas prosimo, da se pred odločitvijo o vadbi posvetujete z zdravnikom.

Vaje se izvajajo počasi, brez hitrih in nepredvidljivih gibov. Pri vadbi uporabljamo različne rekvizite, kot so palice, Pilates elastični trakovi, Pilates male žoge, velike žoge, masažne žogice in kasneje tudi lahke uteži. Med vadbo dajemo poseben poudarek tudi pravilnemu dihanju. O pravilnosti diha se boste podučili tekom vadbe. Vaje, zajete v vadbenem programu »zdrava hrbtenica« bodo okrepile vaše hrbtne in trebušne mišice.

Če so bolečine v križu tudi posledica degeneracije diska, je nujno potrebno poiskati pomoč pri zdravniku!

 

Komu je vadba namenjena?

Vadba je namenjena vsem, ki si želite:

  • izboljšati kakovost življenja,
  • narediti nekaj zase in za svojo hrbtenico,
  • omiliti bolečino, jo obvladati in zaščititi telo pred poškodbo tkiv,
  • naučiti pravilne drže, tehnik dviganja in spuščanja bremena,
  • povečati gibljivost sklepov,
  • skratka uživati v svojem telesu!

Starostne omejitve ni! Vadba je primerna za vse starostne skupine, od najstnikov, pa do starejših oseb.

Na vadbi smo bosi ali v bombažnih nogavicah, ki ne drsijo ter nosimo udobna in ne preširoka oblačila. Prinesite si brisačo (ali dve za podlaganje vratu in ledvenega dela), vadbene podloge in ostale pripomočke pa dobite pri nas v brezplačno uporabo.

ČUVAJTE HRBTENICO – IMATE SAMO ENO!

 

Kaj lahko pričakujete od vadbe?

Z vadbo se boste:

  • naučili vzravnane in pravilne drže,
  • okrepili hrbtne in trebušne mišice, ki prav tako vplivajo na telesno držo,
  • razgibali sklepe hrbtenice in okončin,
  • naučili pravilnega dihanja,
  • naučili pravilnega dviganja in spuščanja bremen,
  • naučili aktivnega stanja in sedenja, pravilne hoje in masaže stopal,
  • se raztegnili …

Vadbo »zdrava hrbtenica« priporočamo kot samostojno vadbo ali kot dodatek k vadbi joge, pilatesa, hiit, nu fit, teka, plavanja in kot dopolnitev drugih športnih aktivnosti.

Zdrava hrbtenica

Vadbe za zdravje vaše hrbtenice potekajo v Primus vadbenem centru (Lj.- Vič/Murgle), Koprska 108c

Obvezne prijave (ime, priimek, e-naslov, gsm):

 

Blazine in ostale pripomočke dobite v dvorani. Vadba je preprosta in primerna za vse starosti in za oba spola. Vadimo bosi, v nogavicah ali čistih dvoranskih copatih.

Vaditeljica MIRA KADUNC

Pilates Coach @Mat inštruktor, Inštruktor zdrave hrbtenice, Pilates Flow inštruktor, Inštruktor Pilatesa in mentor pri FZS.

Back To Top